Sociale Dienst Drechtsteden
Ik-Zelf App 

 

 

Melden wijziging in inkomen - SDD

Wijzigt je inkomen? Dat kan bijvoorbeeld omdat je een nieuwe baan hebt. Of als je meer of juist minder gaat werken. Of is je loon bij je huidige werkgever veranderd? Of wijzigt de alimentatie die je ontvangt? Dit zijn allemaal wijzigingen in je inkomen die direct gemeld moeten worden bij de SDD. Deze veranderingen van je inkomen kunnen namelijk invloed hebben op je uitkering of toeslagen/vergoedingen. Door het op tijd te melden bij de SDD voorkom je dat je het later eventueel met terugwerkende kracht moet terugbetalen, dat je een boete krijgt en/of dat je zelfs je uitkering verliest! Dit geldt ook voor structurele arbeid bij een commercieel bedrijf waar je niet voor betaald krijgt, of onbetaald werk wat je doet voor familie. Dit telt niet als vrijwilligerswerk, maar als een baan waar je betaald voor moet worden. Zo staat het in de wet en zo moet de SDD dat dus ook behandelen. Laat je dus niet gebruiken/misbruiken, want daardoor kan je zelf in de (financiële) problemen komen. Geef je wijzigingen door via dit wijzigingsformulier.
Klik hier voor meer informatie over de waarom en hoe je wijzigingen in inkomen kan melden bij de SDD. Klik hier voor een overzicht met welke wijzigingen je in ieder geval moet melden bij de SDD.

 

Wilt u meer informatie, inschrijven of een afspraak maken, gebruik dan het knopje rechts onderaan in uw scherm om het keuze menu te openen en te kiezen voor “contact opnemen” of “locatie bezoeken”. Wilt u het in de agenda plannen gebruik dan “Dat wil ik gaan doen”

De Sociale Dienst Drechtsteden is de regionale sociale dienst voor de verschillende gemeenten die onder Drechtsteden vallen. Dit zijn de gemeenten Dordrecht, Sliedrecht, Hendrik-Ido-Ambacht, Papendrecht, Zwijndrecht en Alblasserdam.

De Sociale Dienst biedt advies en ondersteuning aan burgers op het gebied van werk, inkomen en zorg. Bijvoorbeeld door je aan een baan te helpen, advies te geven bij schulden of door mensen met een beperking te ondersteunen. <meer info>

Openingstijden:

Voor een vraag aan een medewerker, een afspraak maken of een ontvangstbewijs krijgen voor documenten kunt u 's ochtends tussen 8.30 en 12.30 uur zonder afspraak binnenlopen. 's Middags kunt u alleen terecht als u een afspraak heeft met uw contactpersoon. 

Gebruik van de computers kan tussen 8.30 en 16.30 uur.

Heeft u een vraag of wilt u een afspraak maken? Via de knop rechts onderin kunt u direcht bellen of mailen. Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 8.30 en 16.30 uur. 

Mocht deze pagina onjuiste informatie bevatten, dan kunt u contact opnemen met feedback@lifenavigator.nl